OBS: Dit VUC Login er et brugernavn og et kodeord, som du får, når du sender en SMS til tlf.nr.: 25 26 69 95 med teksten Kodeord.
Du bruger dit VUC Login, når du skal logge på skolens wifi og mange af undervisningsprogrammerne.
På HF&VUC NORD bruger vi forskellige IT-programmer i hverdagen.
Kig i IT-guiden herunder, og kom godt i gang.
VUC Login består af et brugernavn og et kodeord, som du får, når du sender en SMS til tlf.nr.: 25 26 69 95 med teksten Kodeord.
Du bruger VUC Login, når du skal logge på skolens netværk, og hver gang du skal logge ind i Edaptio og på programmer/apps i Office 365, fx Teams, Word, Klassenotesbogen, Excel, etc.
Login guide til forskellige platforme
Du kan downloade og anvende Office 365-pakken, mens du går på HF&VUC NORD. Se, hvordan du downloader Office 365 i kassen ved samme navn længere nede på denne side.
Skolens wifi-netværk hedder ”snet”. Det kan du logge på, når du er på skolens område.
Log på med dit vuclogin-brugernavn@VUCU og din vuclogin-adgangskode.
Du kan gratis downloade Office 365 via skolens licens sådan her:
- Gå ind på hjemmesiden portal.office.com
- Log ind med dit VUC-login
- Klik på 'Installér Office'
- Klik på 'Download Office 365-apps'
Teams og Klassenotesbogen
Når du er logget ind på din Office 365 skolekonto, kan du finde dine holdteams:
- Åbn Teams-app'en i Office 365 ved at klikke på Teams-ikonet i båndet i venstre side af skærmen.
- Herefter kan du se de holdteams, du er tilknyttet.
I dine holdteams kan du finde dine holds klassenotesbøger. Her ligger holdets lektionsplaner, materialer og opgaver.
Videoguide til Klassenotesbogen
My Education App er der, hvor du ser nyheder fra skolen, dit skema, dine lektier, melder fravær osv.
Du skal tjekke din My Education App hver dag.
Du downloader app'en fra AppStore eller Google Play
Log på med brugernavn og kodeord.
OBS: Du modtager brugernavn og kodeord, når du sender en SMS til tlf.nr.: 25 26 69 95 med teksten Kodeord.
• Se under ‘Skema’ vedrørende ændringer af timer eller lokaler
• Se under ‘Lektier’ vedrørende lektier og afleveringer
• Ret telefonnummer eller email-adresse under ‘Dine oplysninger’
• Hold øje med dit fravær under ‘Mit fravær’
• Under ‘Meld fravær’ skal du skrive fraværsårsag, hvis du ikke kan møde til timen
Vejledninger til app'en:
MitID og UniLogin giver dig adgang til mange af de eksterne undervisningsprogrammer og tjenester, du kan få adgang til, fx Ordbogen.com, Netprøver, LUDUS web.
LUDUS er skolens studieadministrative system. Her kan du se udvidede informationer om de ting, du også kan se i My Education App. Derudover kan du fx se information om eksaminer og "Sager".
Du logger på LUDUS med dit UniLogin via ludus.hfvucnord.dk.
På onlinehold foregår undervisningen i programmet Edaptio.
Hvordan logger jeg på Edaptio?
Du skal logge på edaptio.dk med din Office 365 skolekonto for at deltage i onlineundervisningen. Se vejledning til Edaptio-login
Hvordan bruger jeg Edaptio?
I Edaptio finder du dine holdrum med forløb og afleveringer samt nyheder fra administrationen og dine undervisere.
Se vejledning til brugen af Edaptio
Hvordan bruger jeg i-bøger i Systime?
Vi anvender i-bøger i undervisningen, og du skal derfor oprette en konto hos Systime første gang du logger på i-bogsbiblioteket.
Se vejledning til kontooprettelse og brugen af Systime i-bøger
Bor du i udlandet?
Bor du i udlandet i løbet af din onlineundervisning, kan du have problemer med at få adgang til udvalgte materialer som f.eks. film og tv-udsendelser på danske internetsider. Her skal du blot installere en VPN-client, som hjælper dig med at logge på VUC’s netværk, når du skal bruge de udvalgte materialer.
Systime er platformen til vores i-bogsbibliotek.
Vejledning til brugeroprettelse og login for nye brugere
SDBF er skolens digitale blanketsystem. Her kan du udfylde forskellige blanketter - fx ansøgning om dispensation til eksamen eller tilmelding til SSO/EP.
Læs guide til, hvordan du bruger SDBF her
Du logger på SDBF med dit MitID her
Hvis du skal printe på skolen, skal du bruge systemet Skyprint.
Hvis du får udlånt bøger i undervisningen, registrerer vi det i bogsystemet Reindex.
Du kan logge på Reindex og for eksempel se, hvilke bøger du har lånt eller mangler at aflevere.